Ana Sayfaya Dön

Kenya Sağlık Bakanı, ABD Destekli Ebola Merkezi İçin Mahkemece Suçlu Bulundu

Gündem admin 23 Haziran 2026 05:01
PAYLAŞ:

Kenya'nın Sağlık Bakanı Aden Duale, tartışmalı bir ABD destekli Ebola karantina merkezinin inşaatıyla ilgili mahkeme kararına uymadığı gerekçesiyle suçlu bulundu. Nanyuki'deki tesis için inşaat durdurulmuştu, ancak Duale bunu göz ardı etti. Ülkede protestolar patlak verdi ve üç kişi hayatını kaybetti.

Kenya Sağlık Bakanı, ABD Destekli Ebola Merkezi İçin Mahkemece Suçlu Bulundu
Haberi Dinle
Kenya Sağlık Bakanı Aden Duale, ABD tarafından finanse edilen tartışmalı bir Ebola karantina merkezinin yapımındaki yönetimi nedeniyle mahkeme tarafından suçlu bulundu. Geçtiğimiz ay, Yüksek Mahkeme, Nanyuki'deki 50 yatak kapasiteli merkez inşaatının durdurulmasına karar vermişti. Ancak, bir yargıç, Duale'nin bu kararı hiçe sayarak inşaatın devam etmesine izin verdiğini belirtti. Karantina tesisi, Demokratik Kongo Cumhuriyeti'nde Ebola kapmış olabileceğinden şüphelenilen ABD vatandaşları için düşünülmüştü. Nanyuki'de bu durum, protestoları tetikledi ve göstericilere müdahale eden polis üç kişinin ölümüne yol açtı. Ölenler arasında, başından vurulan 17 yaşındaki bir öğrenci de bulunuyor. Sağlık Bakanlığı, mahkeme kararını ihlal etmediklerini savunsa da, yargıç bu durumu kabul etmedi.
0
0
0

Yorumlar (0)

Yorum yapmak için giriş yapmalısınız

Giriş Yap
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!